06 50 56 18 15

studio@marjaworks.nl

Brievendoos met blauwe pen

december 2022

Helpt jouw website je aan een groeiend netwerk?

Een website is tegenwoordig niet alleen maar een uithangbord. Ze zijn er nog wel, de sites die alleen maar mooi staan te wezen maar binnen -achter de etalage- gebeurt niets. 

Zoekvenster poster

Als er niks op de site verandert, ziet Google je ook niet staan. Hoe maak je nu van je website een tool waarmee je meer klanten werft?

Viermaal zien en gezien worden

Een netwerk bouw je op door je te laten zien en anderen te ontmoeten. Voor een digitaal netwerk is Google een belangrijk hulpmiddel. Google zorgt dat je gezien wordt, maar daar moet jij op je site ook wat voor doen.

Een van de dingen die ervoor zorgen dat Google je de moeite waard vindt is beweging. Er moet dus heel regelmatig wat op je site veranderen. Je kunt zelf veel doen om Google tevreden te stellen.

  1. Zet regelmatig blogs op je site en geef hierin tips en adviezen. De bezoeker leert je kennen ook door bijvoorbeeld een of meer filmpjes. Video's met waardevolle content in de vorm van bijvoorbeeld handleidingen of oefeningen. En door je te zien en je stem te horen, krijgt de bezoeker het gevoel je al een beetje te kennen nog voordat ze bijvoorbeeld klant bij je worden.
  2. Een kleine attentie of weggever op je site waarvoor de geïnteresseerde bezoeker zijn of haar e-mailadres achter moet laten om hem te kunnen downloaden, is nog een manier waarmee je een levendige site creëert. Via social media attendeer je de bezoeker op de weggever. De checklist of het e-book dat gedownload kan worden, moet van waarde zijn om ervoor te zorgen dat de downloader in je netwerk blijft.
  3. Verwijs vanuit je social media accounts regelmatig naar je website. Maak je volgers attent op waardevolle tips in je blogs en laat ze 'landen' op de betreffende blogpagina met de tips.
  4. Verwerk in de teksten op je website de zoekopdrachten waarmee je gevonden wordt door Google .

Op deze manier trek je bezoekers naar je site en komt hij als het ware in beweging. Hou vol, blijf betrokken en maak uiteindelijk van je bezoekers klanten door ze een goed aanbod te doen.

Het duurt een tijd (lees: een paar maanden) voordat Google de reuring oppikt. Blijf volhouden, want je zichtbaarheid is een voortdurend proces. 

Maar hoe pak je dat aan, die reuring?

  • Kun jij bijvoorbeeld zelf blogs op je site zetten of heb je daar de websitebouwer voor nodig?
  • En een video opnemen is niet zo'n ding, maar hoe link je die video dan aan je website?
  • Of een e-book? Kun je dat zo op je website aanbieden dat de geïnteresseerde bezoeker een e-mailadres achterlaat, zodat je een e-maillijst op kunt bouwen?
  • Heb jij Google Analytics en Google Search Console gekoppeld aan je website? Met andere woorden: kun jij regelmatig checken of je inspanningen op social media bijvoorbeeld, hun vruchten afwerpen? 

Ik bouw websites waar ook de niet-techneuten onder ons gewoon zelf hun blogs op aan kunnen maken. Geen Wordpress website. Een korte instructie is genoeg om de site te kunnen aanpassen bijvoorbeeld door er regelmatig een blog op te zetten. Ook het plaatsen van een Youtube of Vimeo filmpje kun je na een keer voordoen zelf.

Dan ben je al een eind op weg.

Voor het plaatsen van de weggever heb je in het ideale geval ook een e-maillijst-provider nodig die ik aan de website koppel waarna de e-maillijst automatisch wordt aangemaakt. Daar is dus iets meer hulp bij nodig, maar dit zul je minder vaak doen dan bloggen. Maar na het koppelen van de e-mailprovider kun je het verder weer zelf.

Wil je graag dat ik eens naar je website kijk? Misschien kan ik je nog tips op maat geven. Klik dan op de knop hieronder. en vraag mijn website check aan. De check geeft je super waardevolle informatie waarmee je je website kunt verbeteren. 

Volg je me al op social media?

2024 Studio Marja van de Ven

Privacyverklaring

Algemene Voorwaarden