06 50 56 18 15

studio@marjaworks.nl

Brievendoos met blauwe pen

maart 2024

Mijn ideale klant hoeft de jouwe niet te zijn

De juiste klanten aantrekken voor jouw bedrijf, hoe doe je dat? En wat is een ideale klantprofiel? In dit blog deel ik een superhandige checklist om je te helpen je ideale klant te vinden en ze op de juiste manier aan te spreken.

Wie is jouw ideale klant? Kom erachter met mijn checklist.

Neem even de tijd om naar je huidige klanten te kijken en te zien wat ze gemeen hebben. Zijn ze allemaal enthousiaste moeders? Of misschien creatieve freelancers? Door te begrijpen wie je huidige klanten zijn, kun je beter bepalen wie je ideale klant is.

Wie zijn die klanten, die jou wel zien zitten?

Ben je net begonnen en heb je nog niet zoveel klanten, dat je daar een grootste gemene deler uit kunt halen, dan gaat mijn checklist 'Ideale Klantprofiel' je zeker helpen om je ideale klant goed voor ogen te krijgen.

Snap wat je ideale klant nodig heeft

Waar liggen hun pijnpunten? Welke problemen proberen ze op te lossen of welke wensen en dromen hebben ze? Doe wat onderzoek, stel wat vragen en leer alles wat je kunt over wat hen drijft. Met dat voor ogen ga je je e-mailteksten schrijven en je social mediaberichten maken. 

Spreek hun taal, wees duidelijk over wat je te bieden hebt en hoe het hun leven beter kan maken. Laat ze zien dat je begrijpt waar ze vandaan komen en dat je echt wilt helpen.

Kies de juiste kanalen

Niet elke klant hangt rond op dezelfde plekken, toch? Identificeer waar je ideale klant zich vooral bevindt en zorg ervoor dat jij daar ook bent om ze te vinden. Of het nu gaat om social media, lokale evenementen of online forums, wees waar je klanten zijn.

Vergeet niet dat er altijd wel iemand is die naar jou en jouw expertise op zoek is. Hij of zij moet je alleen nog even vinden. Door de juiste toon in je e-mails en blogs spreek je diegenen aan die in jou zijn geïnteresseerd en dat helpt enorm.

En last but not least, wees gewoon jezelf. Laat je persoonlijkheid doorschijnen in je marketing en wees oprecht geïnteresseerd in het helpen van je klanten. Laat zien wie je bent als 'merk' en waar je voor staat, en trek zo de juiste mensen naar je toe.

Weten wat je ideale klantprofiel is, is natuurlijk maar een klein onderdeel van je strategie om beter zichtbaar te worden, maar het is wel een goed begin.

Door de vragen in mijn gratis checklist te beantwoorden, krijg je een duidelijk beeld van de klant die door jou geholpen wil worden. 

Ik geef de checklist echt voor niks weg, zonder iets terug te vragen, dus waar wacht je nog op? Met de knop hieronder kun je hem meteen downloaden.

Volg je me al op social media?

2024 Studio Marja van de Ven

Privacyverklaring