Met mijn gratis checklist vind je het profiel van jouw ideale klant. Een ideaal klantprofiel is een gedetailleerde beschrijving van de klant die het meest waarschijnlijk jouw producten of diensten zal kopen. Het gaat verder dan alleen demografische gegevens. Een goed gedefinieerd ideale klantprofiel stelt je in staat om effectiever te communiceren en je in al je uitingen te richten op de juiste doelgroep.
Bij mijn websites hoef je niet in de 'achterkant' te werken zoals bij Wordpress. Ze zijn WYSIWYG (What You See Is What You Get). Als je iets wilt wijzigen, doe je dat dus gewoon aan de voorkant, zodat je ziet wat je doet.
Een ideale klantprofiel kan worden gebruikt in verschillende marketing- en verkoopstrategieën zoals:
Veel mensen denken meteen aan Wordpress als ze een website nodig hebben. Maar dit veelgebruikte systeem hoeft niet altijd de beste keus (voor jou) te zijn. Misschien pas jij wel veel meer bij het klantprofiel van iemand die makkelijker begint aan een gebruiksvriendelijker systeem.
De ondernemers met mijn ideale klantprofiel willen graag hun website zelf bouwen of onderhouden. De reden daarvoor kan zijn geld besparen: door veel zelf te doen, bespaar je op de kosten van een websitebouwer. Deze ondernemers zijn ook vaak leergierig en willen tijd investeren. Voor die mensen heb ik een website checklist samengesteld met een Tekst Toolkit die als kapstok kan dienen voor je wesite teksten. Superhandig!
Met mijn werkwijze en CMS-systeem kun je veel zelf doen. Ik geef je een inlogcode en rechten om de site (in wording) te bewerken. Hiermee bespaar je op de kosten en de tijdsinvestering is minimaal omdat het systeem waarin ik bouw heel gebruiksvriendelijk is. Veel gebruiksvriendelijker dan Wordpress.
Als ik de functionaliteit van mijn site vergelijk met die van Wordpress ben ik heel blij dat dat bij mijn site een stuk overzichtelijker en makkelijker is. Ik kan mijn website nu op een eenvoudige manier zelf aanpassen als dat nodig is.
- Jeroen Wolters
Je schrijft artikelen op social media, mailings en misschien blogs op je website. Het is belangrijk dat je weet hoe je ideale klantprofiel eruit ziet. Dat zijn de mensen voor wie je schrijft. Spreek hun taal, wees duidelijk over wat je te bieden hebt en hoe het hun leven beter kan maken. Laat ze zien dat je begrijpt waar ze vandaan komen en dat je echt wilt helpen.
Laat ook je persoonlijkheid doorschijnen in je marketing en wees oprecht geïnteresseerd in het helpen van je klanten. Laat zien wie je bent als 'merk' en waar je voor staat, en trek zo de juiste mensen naar je toe.
Maar wie zijn die mensen die jij aan wil spreken? Waar worstelen ze mee of wat willen ze graag bereiken?
Bedoeld voor die ondernemers die leergierig zijn en graag een en ander zelf willen doen. Download mijn checklist en ga er even voor zitten om hem in te vullen. De juiste doelgroep aanspreken is namelijk superbelangrijk. Die geïnteresseerde mensen zijn naar jou op zoek, dus zorg dat ze je vinden.
Voor elke website geldt: een goede voorbereiding betaalt zich uit. Met een goede briefing en vlot aangeleverd materiaal kan een websitebouwer veel sneller en meer doelgericht werken. Download mijn gratis checklist inclusief TekstToolkit en ga voortvarend van start met je nieuwe website.